۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶
کد خبر: 860920

ثبت‌نام دومین نوبت کنکور ۱۴۰۲، از فردا سه‌شنبه ۱۵ فروردین از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

ثبت نام نوبت دوم کنکور از فردا آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین، ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و داوطلبان برای ثبت نام ۶ روز یعنی تا روز دوشنبه ۲۱ فروردین فرصت خواهند داشت.

کارت ورود به جلسه دومین نوبت کنکور ۱۴۰۲، روز دوشنبه ۱۲ تیر امسال در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان تا ۱۴ تیر فرصت خواهند داشت برای دریافت کارت خود اقدام کنند.

این آزمون روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

نمرات خام داوطلبان و نمره‌کل آزمون اختصاصی آزمون نوبت دوم، مرداد ۱۴۰۲ اعلام می شود.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کارنامه نهایی تمام داوطلبان در مرداد اعلام می‌شود و داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

نتایج نهایی کنکور نوبت دوم نیز نیمه دوم شهریور امسال به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نمره به دست آمده تا ۲ سال اعتبار دارد؛ بنابراین داوطلبان می‌توانند تا ۲ سال از نتایج به دست‌آمده، استفاده کنند.

به گزارش قدس آنلاین مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه سال گذشته ابلاغ شد و طبق این مصوبه چهار تغییر مهم در کنکور ۱۴۰۲ «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» اجرا می شود. بر این اساس، «سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تأثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۶ و پس از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.» تحول دیگر حذف دروس عمومی و به تبع آن حذف دفترچه شماره یک دروس عمومی از جلسه کنکور است. به این ترتیب دروس عمومی از کنکور به سوابق تحصیلی منتقل می‌شود تا فرد بتواند دروس عمومی را به صورت تشریحی و عمیق بخواند.

منبع: قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.